راهبند اتوماتیک در یزد

راهبند اتوماتیک در یزد شرکت ایمن سازان قشم ارائه کننده راهبند اتوماتیک و با هدف ارائه پیشرفته ترین سیستم های حفاظتی و امنیتی مطابق با تکنولوژی روز دنیا و در اختیار داشتن نمایندگی انحصاری کمپانی های معتبر جهان و با بیش از ۵۰ نماینده فعال در یزد و شهرستانها بزرگترین شرکت تخصصی مشاوره ، نصب و ارائه خدمات پس از فروش منظم در زمینه سیستم های اتوماسیون، درب های اتوماتیک و کنترل تردد در ایران می باشد.

یکی از وسائلی که در کنترل تردد اتومبیل جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است و ایمنی یک محیط را تامین می کند سیستم راهبند های اتوماتیک می باشد. راهبند ترافیکی به منظور محافظت و مسدود کردن کامل عرض جاده یا محل مورد نیاز و با قابلیت استفاده نامحدود ساخته شده است. قطعات تشکیل دهنده راهبند به منظور عملکرد مداوم طراحی گردیده و در کلیه شرایط جوی راندمان یکسان را گارانتی می نماید.

انتخاب صحیح سیستم راهبند، با توجه به تنوع تولیدات مختلف که در بازار عرضه می گردد امری پیچیده و دشوار می باشد.
راهبند ها یزد بر اساس نوع اپراتور به دو نوع الکتروهیدرولیک والکترومکانیک تقسیم می گردند. با آگاهی از اینکه تردد اتومبیل درمحل های مختلف بستگی به فاکتورهایی نظیر حجم تردد، سرعت تردد، نوع کنترل و افزایش ایمنی را دارد. بنابراین به راحتی متوجه می شویم انتخاب راهبند فادینی که مناسب با محیط مورد نظر باشد از پیچیدگی های خاص خود برخوردار می باشد. زیرا انتخاب غلط ممکن است باعث بروز اشکالات جدی در کاهش کنترل محیط، بهره وری ، ایمنی و افزایش هزینه های نگهداری گردد.
عوامل مهمی که در ساختار سیستم راهبند تاثیر گذار می باشد راهبند اتوماتیک در یزد نوع بدنه سیستم، سیستم محرک راهبند و قابلیت فرمان پذیری آن می باشد.
بدنه اصلی سیستم که مستقیما در معرض عوامل محیطی قرار می گیرد، باید در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم بوده و تغییر رنگ داده نشود.
سیستم محرک راهبند حساس ترین قسمت تشکیل دهنده آن می باشد، بنا براین قابلیت حرکت های سریع و زیاد بدون اینکه باعث استهلاک قطعات تشکیل دهنده سیستم گردد و همچنین مقاومت در مقابل شوک های ناگهانی در حین عملکرد از مهم ترین خصوصیات یک راهبند می باشد.
سیستم راهبند بوسیله محرک های مختلف ماننده ریموت کنترل، پوش باتن، سیستم های access control و غیره، قابل فعال شدن می باشند.

 

راهبند‌ها برای کنترل راه بند‌ها راهبند اتوماتیک در یزد ازچه تجهیزاتی تشکیل شده اند ورود و خروج و همچنین تردد خودرو طراحی شده‌اند. راهبند‌ها در دو تیپ راهبند میله‌ای چیست؟ و چه کاربردی دارد برای مثال اگر الکترو موتور هیدرولیک یا مکانیک یک عدد فنر بالانس یک یا دو عدد کنترل برد یک عدد فتوسل یا چشم جانبی یک عدد فلاشر یا چراغ هشدار دهنده یک عدد رسیور یک عدد ریموت کنترل یک یا دو عدد میله آلومینیومی یک عدد پایه نگهدارنده ثابت با متحرک یک عدد کی سوئیچ یا کلید دستی یک عدد برد باتری ( در مدلهای ۲۴ ولت ) موتورهای راهبند در دو تیپ الکترو مکانیک و الکترو هیدرولیک ۲۲۰ ولت یا ۲۴ ولت طراحی شده‌اند. در موتور‌های مکانیک قیمت راهبند با توجه به طول میله و نوع راهبند انتخابی که مثلا هیدرولیک باشد یا مکانیک و همچنین در بعضی از مدل‌ها راهبند‌های پرسرعت هستند و همچنین لوازم جانبی مورد سفارش در قیمت تمام شده راهبند تاثیر گذار است. گیربکس نیز به سیستم موتور اضافه می‌شود. اینگونه موتور‌ها برای تردد محدود طراحی شد‌اند تردد محدود در راهبند یعنی از ۸۰۰ مرتبه تا ۲۰۰۰ مرتبه در روز. موتور‌های هیدرولیک گیربکس ندارند و سیلندر و شفت به جای گیربکس عمل کرده و جخت تردد نامحدود عرضه می‌گردند. جهت پشتیبانی در زمان قطع برق یک عدد باتری ( ر مدلهای ۲۴ ولت ) جهت کارکرد سیستم در زمان قطع برق دو عدد چراغهای هشدار دهنده روی میله ( در بعضی از مدلها ) به اندازه میله کلید خلاص کن جهت آزاد کردن اگر نیاز به بتن‌ریزی باشد ۱ روز کندن و بتن‌ریزی زمان می‌برد ۳ روز خشک شدن آن و یک روز نصب راهبند حال اگر صفحه گذاری انجام شده باشد ۱ روز مدت زمان نصب و تنظبم راهبند است راهبند هنگام قطع برق دو عدد یراق بازوی تا شونده جهت مکان‌هایی که ارتفاع سقف محدود است یک عدد ( انتخابی ) ما دهانه‌ای به ابعاد ۴ متر داشته باشیم باید یک راهبند ۵ متری تهیه کرده و امتر طول میله را کوتاه کنیم حال اگر یک دهانه ۸ متری داشته باشیم یا باید ۲ عدد راهبند ۴ متری در نظر بگیریم یا یک راهبند ۸ متری. اگر یک ورودی و یک خروجی داشته باشیم باید ۳ عدد راهبند تهیه کنیم. الکترو مکانیک و الکترو هیدرولیک قابل ارائه هستند. در راهبند‌های میله‌ای مقدار دهانه راهبند اتوماتیک در یزد ورودی و تعداد تردد در راهبندها در مدل‌های میله‌ای از اقلام زیر تشکیل شده‌اند: انتخاب نوع راهبند تاثیر گذار است.
از مزایای راهبند می‌توان به کاهش هزینه اگر راهبندی انتخاب شود که جهت تعداد تردد پروژه طراحی شده باشد می‌توان گفت هیچ عیبی پیدا نخواهد کرد و راهبند جهت نصب جهت نصب راهبند نیاز به کندن زمین و بتن‌ریزی داریم پس مدت زمانی که بتن خشک می‌شود را به زمان نصب باید اضافه کنیم ولی اگر صفحه در پای راهیند نصب شده باشد مدت زمان نصب کاهش پیدا می‌کند. و خرید راهبند می‌بایستی یک عدد صفحه پلیت ۳۰*۳۰ در داخل زمین نصب گردد و راهبند روی آن نصب گردد. در صورت انتخاب راهبند‌های راهبندهایی که به صورت غیر استاندارد ساخته شده‌اند برای مثال یک عدد موتور کولر و تسمه را داخل یک باکس فلزی تعبیه می‌کنند و یک میله بهش وصل می‌کنند و اسمش را می‌گذارند راهبند این‌ها ارزانترین‌ها هستند ولی فوق العاده بی‌کیفیت و پر استهلاک هستند و بهتره از خریدشون منصرف بشید. مکانیک می‌توان راهبند ارزان قیمت نسبت به هیدرولیک تهیه کرد. ولی اگر راهبند ارزان قیمت بخواهیم طوری که مناسب محل نصب پروژه نباشد هزینه‌های سرویس و نگهداری راهبند بالا می‌باشد و بهتر است در مرحله خرید بودجه مناسب تهیه شود تا به مشکلات بعدی برخورد نکنیم یک عدد کابل برق ۲*۱.۵ جهت برق اصلی و یک عدد کابل زوجی در صورت نیاز به فتوسل از راهبند به اندازه میله کف زکیم کنده در صورت نصب کی سوییچ نیز یک عدد کابل زوجی از راهبند تا محل نصب کی سوییچ کشیده می‌شود. در صورت نیاز به راهبند اتوماتیک در یزد نصب سیستم‌های کنترل تردد نیز یک عدد کابل شبکه از راهبند تا محل نصب کنترلر و رادارها کشیده می‌شود. شده و لوله گذاری می‌گردد و یک عدد کابل تا انتهای میله (جایی که پایه نگهدارنده نصب میشود) کشیده می‌شود تا فتوسل نصب گردد. بهترین گزینه برای کنترل ورود و خروج در اماکن مسکونی با تعداد پارکینگ بالا و اماکن تجاری و نظامی و پارکینگهای عمومی می‌باشد. خرید درب و بعد از آن نصب جک را اشاره کرد. همچنین جکها ی‌پارکینگی از سرعت پایینی نسبت به راهبند بهره‌مند هستند در نتیجه مدت زمان باز وبسته شدن ورودی زیاد می‌شود برای مثال برای یک دهانه ۵ متری با راهبند مدت زمانی بین ۳ تا ۵ ثانیه و در جک پارکینگی ۱۷ تا ۲۰ ثانیه زمان لازم است تا باز و بست شود.
راهبند مکانیکی ۲۴ ولت طراحی شده پس از بازدید یا ارسال عکس از محل پروژه و مشخص راهبند اتوماتیک در یزد شدن راهبند انتخابی طی مدت ۶ ساعت ارسال می‌گردد. بادخیز بودن محل نصب و تعداد تردد در انتخاب مهم است در کنار این موضوع انتخاب راهبندی با کیفیت و مهمتر از آن خدمات پس از فروش را باید در نظر بگیریم. برای تردد تا ۲۵۰۰ مرتبه با قابلیت اتصال باتری پشتیبان راهبند مکانیکی ۲۲۰ ولت طراحی شده برای تردد تا ۱۸۰۰ مرتبه راهبند های میله ای در مدل های و تیپ های مختلفی تولید میشوند باید برای مشخص شدن ویژگی های یکم درب شیشه ای خوب مواردی همچون برند سازنده آیا راهبند میله‎ای قابل حمل و جابه‌جایی است راهبند های میله ای امکان جابجایی و نصب مجدد را دارند ولی باید این نکته را درنظر گرفت که باید برای مکان نصب جدید صفحعه پلیت مخصوص راهبند را از دیجی دی اس سی تهیه کرد و راهبند را برروی آن نصب کرد چون صفحه پلیت قدیمی در بتن و سیمان نصب شده و امکان جدا کردن آن وجود ندارد آیا خرید راهبند میله ای دست دوم را پیشنهاد میکنید خرید راهبند میله ای دست دوم به خیلی ازر موارد بستگی دارد برای مثال اگر قرار راهبند بی کیسفیت دست دوم بخریم همان بهتر که با زنجیر ورودی را کنترل کنیم ولی برای مثال راهبندی با بنرد فادینی یا فک یا بی اف تی و یا سه آ جنازه اشون هم ارزش خرید دارند و با صرف یک هزینه تمامی راهبند های میله ای در برابر آب و باران وبرف و گرد و خال مقاومند و با توجه به نوع طراحی که دارند هیچ مشکلی براشون بهترین برند های راهبند میله ای کدامند؟ یکی از بهترین برندهای راهبند میله ای دنیا فادینی ایتالیا هست برند بعدی با کیفیت راهبند میله ای دنیا بی اف تی ایتالیا و یا فک ایتالیا رو داریم که تو ایران هم نمایندگی داره و عرضه میشه راهبند میلهای برند سه آ ایتالیا هم خیل یبا کیفیت هیت تو راهبند های میله ای ایرانی با کیفیت برند Ds5 رو داریم که با میله 5 متری عرضه میشه رابند بتا چین مدل ۴۰۰ هم راهبند میله ای با کیفیتی یزد هست راهبند میله ای هر چندوقت نیاز به سرویس دارد؟ راهبند های میله ای باید فنرهاشون هر سال سرویس بشه و تنظیم و رگلاژ بشن ولی تا ضربه نخوره و فشار روشن نباشه نیازی به سرویس دیگه ای نداره معمولا تا ۵-۶ سال بعدش باید هر ۶ ماه برای سرویس دوره ای این راهبند ها برنامه داشته باشم راهبند میله ای چقدر تحمل فشار یا ضربه را دارند؟ راهبند های میله ای برای دفع ضربه و یا فشار روی میله طراحی نشده و عملا در صورت ضربه به راهبند یا میله بسیار آسیب پذیر هستند پیش نمیاد راهبند های اروپایی هم که کلا Ip بالایی دارند و تو بعضی مدلها میتونیم در معدن و جاهایی این چنینی که پر از آلودگی محیطی هم هست ازشون استفاده کنیم اورهال ( در صورت نیاز ) سالهای سال کار میکنند و خرابی نداره راهبند هیدرولیک ۲۴ ولت طراحی شده برای تردد نامحدود با قابلیت اتصال باتری پشتیبان راهبند هیدرولیک ۲۲۰ ولت طراحی شده برای تردد نامحدود طول میله‌ها از ۳متر تا ۷.۵ متر می‌باشد مدت زمان باز و بست راهبند ۳ تا ۸ ثانیه می‌باشد موتور‌های راهبند‌های فوق در بعضی از مدل‌ها پر سرعت می‌باشد و یزد مدت زمان باز وبست به شدت کاهش میباد. نحوه محاسبه طول میله و دهانه ورودی راهبند چطوریه؟

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *