درب اتوماتیک

آشنایی با درب اتوماتیک

درب اتوماتیک به دلیل ویژگی‌‎های مثبت و مزایایی که برای مصرف کنندگان به همراه داشته در طی سال‌‎های اخیر از تغییرات زیادی بهره‌مند شده و تنوع خوبی را در اختیار متقاضیان قرار داده است. اگر چه این تنوع در کاهش محدودیت‌‎های موجود در انتخاب درب مد نظر مشتری تاثیرگذار بوده، ولی ممکن است سبب گمراهی مشتری شده و احتمال خطا را در انتخاب مناسب‎‌ترین محصول افزایش دهد. از همین رو نیاز است با شناخت انواع این درب‎‌ها با اطلاعات بالاتری به سراغ خرید آن رفته و بهترین گزینه‎‌ی موجود را انتخاب نمایید.

درب اتوماتیک یکی از انواع تکنولوژی‎‌های روز دنیا است که در حفاظت از جان و مال انسان نقش مهمی را ایفا می‌کند، از این رو آشنایی با آن از اهمیت خاصی برخوردار است. این وسیله ‎‌ی ارزشمند با برخورداری از سنسورهای مخصوص تعبیه شده در خود در زمان‎‌های مورد نیاز عکس العمل ( باز یا بسته شدن) دلخواه فرد را بدون کوچک‌‎ ترین تماس یا نیرویی ایجاد کرده و سهولت بالایی را برای فرد به وجود خواهد آورد.

 

مزایای استفاده از درب‌‎های اتوماتیک

 

  • ایمنی و امنیت؛ مسئله‌‎ی حائز اهمیتی که در انواع مختلف درب اتوماتیک به آن توجه ویژه‎‌ای شده بحث امنیت است. این درب‌ها به طور معمول تنها توسط ریموت، باز و بسته شده و در نتیجه سارقین توانایی آسیب به درب اتوماتیک و یا ورود بدون اجازه‎‌ی صاحب خانه یا مغازه را نخواهند داشت.
  • سهولت کاربرد؛ در بسیاری از موارد از جمله درب‎‌های قدیمی مغازه‎‌ها افراد مجبور به بکاربردن نیروی تقریباً زیادی برای بازکردن درب بودند که این امر برای افرادی با مشکلات متفاوت جسمی بسیار دشوار تلقی می‌شد، این در حالی است که به واسطه‎‌ی درب اتوماتیک به هیچگونه زحمتی از بابت باز نمودن درب مغازه یا پارکینگ و… احتیاج نبوده و تنها با فشردن یک دکمه با سهولت زیادی می‌توان این درب‎‌ها را باز و بسته نمود.
  • مقاوم در برابر شرایط متفاوت محیطی؛ این درب‎‌ها در برابر شرایط متفاوت محیطی چون تغییرات دمایی مقاوم بوده و ظرف مدت زمان کوتاهی دچار فرسایش نخواهند شد که این موضوع سبب شده تا از درب اتوماتیک به عنوان وسیله‌‎ای ارزشمند و مقرون به صرفه یاد شود.

درب اتوماتیک همانند دیگر تجهیزاتی که برای آسایش و آرامش انسان در نظر گرفته شده شامل مزایای متعددی می‎‌باشد. این مزایا در انواع مختلف درب‌‎های اتوماتیکی متفاوت بوده و ممکن است برخی نسبت به دیگر موارد، مزایای بیشتری را برای کاربر به ارمغان بیاورند. از جمله مهم‎‌ترین مزایای درب‎‌های اتوماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

درب اتوماتیک

درب اتوماتیکی رول آپ

درب‎‌های رول آپ عملکردی عمودی داشته و در هنگام و باز و بسته نمودن درب، بالا و پایین می‌روند. این درب‎‌ها از جمله محصولات پرفروش درب اتوماتیک شیشه ای هستند که برای محیط‎‌های متفاوتی نظیر پارکینگ یا مغازه و فروشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتورها و تیغه‎‌ها از مهم‌‎ترین اجزای درب رول آپ هستند که کیفیت و عملکرد این درب را تعیین می‌کنند. بنابراین در بررسی و خرید درب رول آپ توجه به نوع و توان موتور و دیگر خصوصیات آن الزامی بوده و تعیین کننده‌‎ی این موضوع می‎‌باشد.

انواع درب‎‌های اتوماتیکی از نظر طراحی

درب‎‌های اتوماتیکی شیشه ای در مراکز تولیدی از طراحی‌‎های متفاوتی برخوردار بوده و به انواع مختلفی چون تلسکوپی، زاویه دار، منحنی، خروج اضطراری و زیر سقفی و… تقسیم می‌شودکه هر شخص بر اساس طراحی ساختمان خود و سطحی که برای محل ورودی در نظر گرفته و آشنایی با درب اتوماتیک می‌بایست به انتخاب مناسب‎‌ترین گزینه پرداخته و نمای زیبایی را برای ساختمان خود حاصل فرماید.

انواع درب‌‎های اتوماتیکی

پس از شناخت مزایای درب‎‌های اتوماتیکی لازم است در خصوص انواع این درب‌‎ها آشنایی بیشتری کسب کرده تا بر اساس نوع نیاز خود و مکان مدنظر خود به انتخاب مناسب‌‎ترین گزینه متناسب با بودجه‌‎ای که در نظر دارید، اقدام کنید. به طور کلی درب‎‌های برقی را بر اساس عوامل مختلفی چون نوع طراحی وعملکرد می‌توان به دسته‎‌‎های متفاوتی تقسیم نمود که توجه به خصوصیات درب‌ها در هر دسته حائز اهمیت بوده و آشنایی با درب اتوماتیک حائز اهمیت می باشد.

 

درب اتوماتیک کشویی

درب‌‎های اسلایدینگ یا کشویی عملکردی مشابه یک کشو را داشته و همانند آن باز و بسته می‌شوند. این درب‎‌ها که یکی از انواع پرطرفدار درب‎‌‌‎های اتوماتیکی در بین محصولات تولیدی محسوب می‌شود، در انواع متفاوت دولنگه و چهار لنگه بسته به مکان مدنظر و عرض محیط و همچنین میزان رفت و آمد به فروش می‌روند. در استفاده از درب‌‎ اتوماتیک شیشه‎‌ ای کشویی، معمولاً محدودیتی وجود نداشته و بسیاری از اماکن نظیر فروشگاه‎‌ها، بیمارستان‎‌ها، مغازه‎‌ها و… به راحتی می‌توانند آن را تهیه نمایند.

 

انواع درب‎‌های اتوماتیکی از نظر نحوه‎‌ی عملکرد

اگر چه هدف کلی همه‎‌ی درب‎‌های‌‎ اتوماتیک ایجاد آسایش و آرامش امنیت است اما در عملکرد خود و اجرای این هدف با یکدیگر متفاوت هستند؛ به گونه‎‌ای که این تفاوت سبب شده تا درب‎‌های اتوماتیکی با عملکرد متفاوت در دسته‌‎های جداگانه‌‎ای از این درب‌‎ها قرار بگیرند.

 

درب اتوماتیکی زیر سطحی

یکی دیگر از انواع درب‎‌ اتوماتیک از لحاظ نحوه‎‌ی عملکرد درب‎‌های اتوماتیک زیر سطحی هستند، که برخلاف نوع کشویی از محدودیت‎‌هایی بهره‎‌مند بوده و از آن بیشتر در پارکینگ و ورودی منازل استفاده می‌شود. این درب‌‎ها به واسطه‌‎ی نیروی چرخشی که به محور آن انتقال داده می‌شود، باز و بسته می‌شوند. این درب‎‌ اتوماتیک از نوع هیدرولیک و الکترو هیدرولیک بوده و به جهت استفاده در درب‎‌های لولایی، گزینه‌ی مناسبی محسوب خواهد شد. تفاوت اصلی این گروه از درب‌‎های اتوماتیک با دیگر درب‎‌های این خانواده در نوع جک استفاده شده در آن می‌‎باشد. این جک‎‌ها زیر سطحی بوده و به واسطه‎‌ی آن درب به جک بازویی احتیاج نخواهد داشت.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *