موتور کرکره اتوماتیک

موتور کرکره اتوماتیک

موتور کرکره اتوماتیک می تواند توبولار یا ساید باشد، برای تردد های پایین و محدود و همچنین برای ابعاد کوچک می توان از موتورهای توبولار در وزن های متفاوت استفاده کرد . چنانچه تردد بالا و ابعاد بزرگ تر باشد حتما باید از موتورهای ساید با سیم پیچ مس استفاده کرد. موتورهای ساید با سیم پیچ آلومینیم نیز در بازار وجود دارد که قیمت آنها مقداری پایین تر می باشد ولی تردد آن ها نیز کم تر می باشد.

برخی موتورها با ups  و برخی بدون ups  عرضه می شوند، چنانچه موتور کرکره اتوماتیک دارای ups  باشد در مواقع نبود برق می توان از آنها استفاده کرد. اکثر موتورهای موجود بازار ساخت چین می باشند و کم تر کسی تمایل به پرداخت قیمت چندین برابری برای موتورهای اروپایی را دارا می باشد.

موتور ساید کرکره اتوماتیک

همانطور که از اسم موتور ساید مشخص می باشد این موتور در کنار و سمت راست کرکره نصب می شود. این موتور کاملا بی صدا می باشد و برای مکان هایی که تردد بالا می باشد و همچنین وزن تیغه زیاد می باشد پیشنهاد می شود. نداشتن محدودیت وزنی ، تک فاز و سه فاز بودن برای وزن های بالا ، تردد بالا ، دارا بودن UPS از مشخصات این موتور کرکره اتوماتیک می باشد.

از برندهای معروف بازار می توان به برندهای SDC ، بارزانته ، بتا ، اکسز ، تیونی اشاره کرد که با گارانتی ۱ ساله به فروش می رسند. تمامی موتورهای موجود در بازار ساخت چین می باشند. قیمت مناسب و کیفیت مطلوب از مشخصات این موتورها می باشد. از موتورهای ساید صنعتی برای کرکره های با ابعاد بزرگ ( تیغه ی ۱۰۰ ، ۱۲۰ و ۱۴۰ صنعتی ) استفاده می شود. برای پوشش موتور ساید که بیرون کرکره قرار می گیرد بهتر است از کاور موتور استفاده شود تا از خطر دزیده شدن و باران در امان باشد.

بهتر است برای کرکره پنجره که ابعاد و وزن کرکره کم است از موتورهای داخل لوله ای توبولار استفاده شود که نمای زیبایی به کار می بخشد.

موتور کرکره اتوماتیک

موتور توبولار کرکره اتوماتیک

این موتور ها اندازه کوچکی دارند و داخل محور کرکره برقی قرار میگیرند، به همین دلیل فضایی را اشغال نمی کنند، در نتیجه برای محیط های کوچک و یا مکان هایی که دکوراسیون داخلی در آنها دارای اهمیت است مناسب می باشند. قیمت پایین تر نسبت به موتورهای ساید سبب شده است که تمایل برای نصب این موتورها نسبتا بیشتر باشد ولی در بعضی از پروژه ها به دلیل تردد بالا استفاده از موتورهای توبولار اشتباه می باشد و در مرور زمان دچار مشکل خواهیم شد.

همانطور که گفته شد وزن قابل تحمل این موتورها محدود می باشد و در بالاترین حالت موتور ۱۴۰ نیوتن صنعتی توبولار موجود می باشد که علاوه بر این ، نداشتن UPS و تردد محدود نیز از معایب این موتورها شمرده می شوند.

موتور کرکره اتوماتیک

از موتورهای ساید زنجیری و توبولار می توان برای هر تیغه ای استفاده کرد. از انواع تیغه های کرکره های اتوماتیک می توان به تیغه های آلومینیم در انواع مختلف ، تیغه ی رول گیتر ، پلی کربنات یا تیغه شفاف نام برد که وزن هر متر مربع تیغه معیاری است برای پتانسیل نهایی انتخاب نیوتن موتور

موتورهای ساید گیربکسی اروپایی

این موتورها بسیار با کیفیت می باشند و قابل قیاس با موتورهای چینی نیستند. موتورهای آلمانی به صورت مجزا می باشند و متعلقات آن مثل (یاتاقان، میل ترانس پولکی و پایه …)باید به صورت جداگانه تهیه و خریداری شود. برخلاف موتورهای چینی که به صورت پک کامل می باشند و متعلقات آن (یاتاقان،میل ترانس پولکی و پایه …) به صورت کامل در بسته بندی وجود دارد. البته قیمت این موتورها چندین برابر موتورهای چینی می باشد و در اکثر موارد به دلیل قیمت بالا توجیه اقصادی ندارند.

خلاص کن موتور های آلمانی به صورت هندلی می باشد که در هنگام خرید بر روی موتور قرار دارد. امکان استفاده از خلاص کن زنجیری در موتور های آلمانی نیز هست که باید به صورت جداگانه تهیه شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *