موتور کرکره برقی

آشنایی با کرکره اتوماتیک

کرکره اتوماتیک از جمله محصولات ارزشمندی است که توانسته در سال‎‌های اخیر با توجه به مزایای متعددی که در مقابل کرکره‎‌های دستی برای مصرف کنندگان به همراه داشته به درصد بالایی از فروش دست پیدا کند. برای آشنایی بیشتر با کرکره اتوماتیک با ما همراه باشید.

کرکره اتوماتیک که از ساختار به نسبت ساده‌‎ای تشکیل شده‎‌اند با راحتی عملکردی که دارند به عنوان درب‌‎ پارکینگ، مغازه و انبار و…  مورد استفاده قرار گرفته است اما با وجود تمام مزایا و امکاناتی که کرکره ها می‌توانند در تامین امنیت جانی و مالی افراد حاصل نمایند در خرید آن می‎‌بایست به نکات مهمی همچون جنس تیغه ها ، نوع موتور و سیم پیچ آن و … توجه شود.

کرکره‌ برقی که با نام رول آپ هم شناخته می‌شود، همانند کرکره‌‎ دستی در محور عمود باز و بسته می‌شود. به طوریکه در حالت باز، کرکره همانند نوع قدیمی رول شده و به قسمت بالای درب منتقل می‌شود. اما در این کرکره به هیچگونه نیرویی در جهت باز و بسته شدن درب احتیاج نبوده و کلیه‌‎ی اعمال با فشردن دکمه ‎‌ی ریموت و به واسطه استفاده از نیروی برق و موتور تعبیه شده در آن انجام خواهد شد.

انواع موتورهای کرکره اتوماتیک

موتور ساید

موتور ساید، از جمله موتورهای پر مصرف در کرکره‌‎های اتوماتیک هستند که در قسمت راست و کنار این درب‌‎ها نصب شده و به طور معمول برای محیط‌‎های پرترددی چون پارکینگ‎‌های مجتمع‎‌ها و … مناسب می‌‎باشند. این گونه موتورها معمولا بی‌صدا هستند و درب را به آرامی و به صورت یک پارچه و بدون توقف باز و بسته می‎‌نمایند.

یکی از نکاتی که در خرید کرکره‎‌هایی با موتور ساید اهمیت پیدا می‌کند، توجه به قدرت موتور به کاربرده شده در آن کرکره اتوماتیک می‌‎باشد؛ چرا که این موتورها با توان‌‎های متفاوتی تولید می‌شوند که هر شخص برحسب نیاز خود و میزان ترددی که در طول شبانه روز در محیط مدنظر صورت می‌‎پذیرد، می‌‎بایست به انتخاب مناسب‌‎ترین نوع آن بپردازد.

مورد دیگر نوع سیم پیچ آن می باشد که برای تردد های بالا از سیم پیچ مس و برای ترددهای کم از سیم پیچ آلومینیم استفاده می شود. از جمله انواع موتورهای ساید می‌توان به مواردی چون موتور اس دی سی، بارزانته و لیفت توربو اشاره نمود.

موتور کرکره برقی

موتور توبولار

به دلیل اشکال فضا و در دسترس بودن موتور ساید، موتورهای دیگری تحت عنوان موتور توبلار با بازه قدرتی متفاوت سنگین تا سبک تولید شده و بر روی درب‌‎های مکان‎‌های کم تردد نصب می‌شوند. این موتورها که برخلاف ساید، فضای کمتری را در کرکره اتوماتیک اشغال می‌کنند، با نصب در مغازه یا منازل، زیبایی دکور آن‎‌ها را بر هم نزده و ظاهر مناسبی را ایجاد می‌کنند.

موتور توبلار به موتور داخل لوله ای معروف است زیرا داخل شفت قرار میگیرد و دیده نمیشود، به همین دلیل برای کرکره پنجره ها ایده آل می باشد.

تیغه‎‌های کرکره اتوماتیکی

تیغه‎‌های کرکره‎‌های اتوماتیکی در جنس‎‌ها و رنگ‎‌های مختلفی تولید و سبب تمایز کرکره‌‎ها از یکدیگر می‌شوند. این موضوع یعنی تفاوت تیغه‎‌ها در خرید کرکره برقی اهمیت بالایی داشته و نیاز است در این امر بررسی‎‌های بیشتری صورت پذیرد تا کاربردی‎‌ترین تیغه ی کرکره انتخاب شود.

  • تیغه کرکره پلی کربنات؛ کرکره‌‎های پلی کربنات از تیغه‎‌هایی با مقاوم‎‌ترین مواد اولیه بهره‎‌مند هستند که این امر سبب شده تا امنیت بالایی را پس از نصب در مکان مدنظر حاصل نمایند. چرا که این تیغه‌‎ها ضد حریق و ضد گلوله بوده و در برابر ضربات وارده از سوی سارقان آسیبی نمی‎‌بینند.
  • تیغه رول گیتر؛ تیغه‎‌های این کرکره‎‌ها نیز به علت ساخته شدن از مفتول‎‌های فولادی آبکاری شده از مقاومت خوبی برخوردار بوده و امنیت بالایی را برای یک مکان به وجود خواهند آورد. همچنین از آنجایی که این کرکره‎‌ها از قرقره‌هایی که از دو طرف داخل ریل قفل شده‌اند تشکیل شدند، ضد ضربه بوده و در برابر فشارهای وارده از ریل خارج نخواهند شد.
  • تیغه فوم دار؛ ورق‌‎های گالوانیزه یا آلومینیم و خمیر پلی اورتان از جمله مواد تشکیل دهنده‌‎ی تیغه‎‌های فوم دار هستند که سبب کاهش وزن نهایی کرکره اتوماتیک و البته کاهش سر و صدا در هنگام باز و بسته شدن آن، می‌شوند. فوم‌‎های به کار رفته کرکره‎‌های فوم دار به علت خاصیتی که دارند به آن‎‌ها ویژگی عایق بودن در برابر سر و صداهای اضافی بیرون را بخشیده است.
  • تیغه‎‌های اکسترود ؛ این کرکره‌‎ها از بیلت آلومینیم تهیه شده و دارای رنگ ضد خش الکترواستاتیک می‎‌باشد. آشنایی با کرکره اتوماتیک برای مکان‌های صنعتی نظیر انبارها و سوله‌‎ها نیز گزینه‎‌ی مناسبی خواهند بود.

انواع کرکره‌‎های اتوماتیکی

کرکره‎‌های اتوماتیکی بر حسب نوع کاربردی که دارند به دسته‎‌های متفاوتی چون کرکره‎‌های پارکینگی، فروشگاهی، صنعتی، پنجره‎‌ای تقسیم می‌شوند.

کرکره پارکینگی؛ کرکره‌‎های پارکینگی که امروزه استفاده از آن‎‌ها در بسیاری از ساختمان‎‌ها رواج بیشتری پیدا کرده است از آلیاژی به نام آلومینیم تشکیل شده و در عین حال که عایق محسوب میشود، باعث حذف سر و صدای اضافی بیرون می‌شود. کرکره‎‌ اتوماتیکی با تیغه‎‌ی فوم دار می‌تواند مناسب‎‌ترین گزینه برای پارکینگ‌‎های منازل باشد.

کرکره فروشگاهی؛ کرکره‌‎ اتوماتیک فروشگاهی که در واقع نسل جدید کرکره‌‎ دستی محسوب می‌شود توانسته برخی از عیوب کرکره‌‎‎‌ دستی را پوشش داده و در عوض امکانات بیشتری چون سر و صدای کمتر تا نوع رنگی بالا، امنیت بیشتر، عمر طولانی‎‌تر را برای مصرف کننده به ارمغان بیاورد؛ به طوری که دیگر کمتر کسی به سراغ درب‌‎های قدیمی رفته و سراغی از آن‌‎ها می‌گیرد حتی در سراسر شهر هم تعداد مغازه‎‌هایی که از درب‎‎‌های اتوماتیک برخوردار هستند از شمار درب‎‌های قدیمی بالاتر رفته و ظاهر اکثر مغازه‎‌ها شکل یک دستی پیدا کرده‎‌اند.

کرکره اتوماتیک صنعتی؛ سوله‌‎ها و انبارهای بزرگ مسلما از فضایی با ابعاد بیشتری بهره‌‎مند هستند که در نتیجه به کرکره‎‌‎هایی با ابعاد متفاوتی احتیاج دارند. کرکره‎‌های اتوماتیکی صنعتی با برخورداری از تیغه‎‌های ۱۰۰ به بالا و ارتفاعی بیش از ۶ متر و با بهره ‌مندی از موتورهای بسیار قوی که پاسخگوی وزن بالای تیغه است، در مراکز مختلف به فروش می ‌روند.

کرکره اتوماتیکی پنجره؛ کرکره اتوماتیک پنجره که به جهت محافظت از پنجره منازل یا ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا از تیغه ‎‌ی رول گیتر و پلی کربنات شفاف بهره‌مند بوده و امنیت مناسبی را برای امکان مدنظر ایجاد می‌کنند. آشنایی با کرکره اتوماتیک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *